חימום קולי, פיתוח קול ומה שבינהם

חימום קולי, פיתוח קול ומה שבינהם

אי פעם שאלתם את עצמכם מה ההבדל בין חימום קולי לפיתוח קול?

 

pattern_triangle_pink
Vocal Call - האקדמיה לזמרים של רוני שקלים
pattern_circle_green_feel

אי פעם שאלתם את עצמכם מה ההבדל בין חימום קולי לפיתוח קול? לא, אלה לא מילים נרדפות, תנו לי להסביר.

פיתוח קול דומה לתחום הכושר הגופני, הרי בשניהם אנחנו מתעסקים בהפעלת שרירים ובעבודה עם השכל ושבירת מחסומים מנטליים, אז למה שלא נשווה בינהם כדי שנוכל להבין טוב יותר את ההבדל בין חימום קולי לפיתוח קול?

חימום קולי:

כשאצן אולימפי מתכונן לתחרות, הוא עושה חימום גופני הכולל ריצה קלה ומתיחות כדי לוודא שהגוף שלו יהיה בתנאים האולטימטיביים לתת את הביצועים הטובים ביותר בתחרות. כשמתאמן חדר כושר נכנס לחדר הכושר לקראת אימון כוח, הוא מתחיל את האימון בחימום גופני הכולל לרוב אירובי ומתיחות שנועדו לחמם את הגוף, להעלות את הדופק ולעזור במניעת פציעות מיותרות לקראת העבודה הפיזית שמחכה לו.

זאת בדיוק מטרתו של החימום הקולי. בחימום קולי נחמם את הגוף והקול לקראת ההופעה או האודישן אליו אנחנו מיודעים ללכת (בדיוק כמו האצן שמתכונן לתחרות), או לקראת עבודת הכושר הקולי שמחכה לנו לפני עבודה על שיר קשה טכנית או שיעור פיתוח קול.

החימום הקולי יכלול תרגילי נשימות נכונות, זמזומים שיעזרו למקם את הקול שלנו בתהודה המתאימה ולדאוג לרטיטה טובה של המיתרים, תרגילי SOVT (Semi Occluded Vocal Tract) כמו ברבורים ותרגילי NG, ותרגילי גמישות קולית שמטרתם “לפתוח” את הקול ולהגמיש את המיתרים, היות ובמהלך היום אנחנו מדברים במנעד מצומצם ואילו בשירה אנחנו משתמשים במנעד רחב בהרבה.

 

פיתוח קול:

עכשיו בואו נסתכל על האצן ומתאמן חדר הכושר מזווית אחרת.

בואו נגיד שאותו אצן רוצה להתאמן לקראת ריצת מרתון. לשם כך הוא יצטרך לחזק את השרירים שלו ולעבוד על סיבולת לב הריאה שלו כדי שיוכל לרוץ לזמן ארוך יותר בתוואי דרך מישורי או הררי. כשמתאמן חדר הכושר ירצה לחטב את הגוף שלו עוד יותר, הוא ישאף להרים משקלים כבדים, לבצע מספר חזרות ולגוון בתרגילים שהוא עושה כדי לעבוד בכל פעם על קבוצת שרירים אחרת או בפוזיציה אחרת.

כך גם בפיתוח קול! פיתוח קול נועד לחזק את הקול שלכם ולפתח את הטכניקה הקולית כך שתוכלו לשיר לאורך זמן ארוך יותר ולהגיע לצלילים גבוהים יותר בצורה איכותית ומקצועית, וגם לחזק את הגוף והקול שלכם לקראת פראזות מוזיקליות קשות שדורשות מיומנות וחוזק קולי, שליטה על הקול לאורך כל המנעד הקולי, פיתוח הנמוכים, שירה בכמה צבעי קול, הרחבת המנעד הקולי ועוד ועוד.

 

בשיעור פיתוח קול נתחיל מחימום קולי לקראת העבודה הקולית שמחכה לכם, ומי שמכיר אותי יודע שאצלי אין הנחות! מי שמגיע לעבוד, עובד קשה ומשיג תוצאות כבר לאחר השיעור הראשון!

 

יש לכם שאלות? רוצים שאכתוב בלוג חדש על נושא שמעניין אתכם? אתם מוזמנים לשלוח לי הודעה לכתובת המייל Vocalcall.info@gmail.com

pattern_circle_green_feel

עוד שאלות?

מחכים לשמוע מכם